JortenKaren.reismee.nl

Huanchaco

Hoooolaaaaaaa!

Na een kort bezoekje aan Turnhout City, waar we alletwee super hard van genoten hebben, zaten we al weer op het vliegtuig richting Peru!

We, de ouders van Dorien en wij, kwamen dinsdagmorgen aan in Lima, waar Dorien en Miguel ons stonden op te wachten! Eerst naar een hostelleke gereden om ons wat op te frissen om nadien Lima te verkennen! Het was tof om Dorien en Miguel terug te zien!

Savonds namen we al meteen de nachtbus naar Huanchaco, waar Dorien en Miguel wonen. Het was een goede bus, super comfortabele zitjes tegenover de meeste bussen in Azie, maar smorgens wel last van dikke voeten! Die woensdag hebben we eerst Huanchaco wat verkend en zijn we op de markt inkopen gaan doen, waarna Miguel en Dorien een lekkere Peruviaanse maaltijd klaarmaakten! In de namiddag trokken we richting Trujillo. Waar we savonds suuuuuper lekker gegeten hebben! We kregen ook koeienhartjes en magen of nieren te eten en de hartjes waren superlekker! Echt mals vlees. Het is al wel opmerkelijk voor ons dat er hier veel meer gelijkenissen zijn met Belgie qua eten! Je vindt er gemakkelijker broodjes, een goed stuk vlees en frietjes! En suuuuper grote porties dat we hier telkens krijgen op restaurant!

Donderdag bezochten we Chan Chan, een voormalige stad uit de pre incaperiode, het is ook werelderfgoed en het was de moeite! Gelukkig was het niet te warm die dag, want het was er anders bakken geweest! Na Chan Chan gingen we ook nog langs het museum. De rest van de dag hebben we nog wat gechilld en opnieuw lekker gaan eten!!

Vrijdag bezochten we een vrijwilligersproject. Het was een interessant project waar ze kinderen en jongeren activiteiten aanbieden zoals dans,juwelenontwerp, banketbakkerij etcetera zodat ze hier een soort opleiding van krijgen. Het zijn voornamelijk kinderen die anders werken op het vuilnisbelt dus het is een hele verwezenlijking om de kinderen en ouders te motiveren om naar het project te komen, wat vaak 40 minuten wandelen is van hun huisje. Die dag was het een soort van diplomauitreiking waar de kinderen dan lieten zien wat ze geleerd hadden en hun diploma in handen kregen. Het was echt interessant, hoewel we van de speechen niet al te veel verstonden! In de namiddag zijn Jort en Miguel gaan surfen! Jort kreeg al meteen de surfkriebels te pakken. Karen is er niet mee ingegaan, golven toch iets te hoog en bij de beginnersgolven zat veel volk! Savonds waren we uitgenodigd bij de ouders van Miguel waar we eend aten, heeel lekker en het zijn echt super lieve mensen!

Zaterdag was het de grote dag! De trouw van Dorien en Miguel. Spannende en suuuuuper leuke dag! Smorgens naar de manicure met Dorien en nog bloemen gaan kiezen, in de namiddag ceremonie op het strand en dan savonds het feest! Het was echt een leuk feest en Dorien en MIguel zagen er super goed uit! Op het feest was er super goede muziek, salsa en cumbia! Veel op de dansvloer gestaan om dan uiteindelijk rond de 5en terug naar het huisje te gaan! Hier is er wel overal goede muziek, op de bussen hoor je ook salsaritmes, heel wat beter dan die aziatische karaokem haha!

Vandaag, zondag is het wat een rustdag. Eerst wat geslapen, nog op bezoek geweest bij de ouders van Miguel, inpakken en sewwens richting Trujillo om de nachtbus te nemen! Hopelijk slapen we wat!

Hasta Luego!

Besos

Jort y Karen.

Sanne

Hola hermana y hermano!
Oh klinkt leuk om zo jullie reis terug te starten!
Zet toch maar enkele foto's van de trouw op jullie blog, dan zonder Dorien y Miguel ;) Ik wil de dansmoves zien!
Yes, Brasil is geboekt! Here we come to ZUID AMERIKA!!
Geniet ervan!
Bailando!