JortenKaren.reismee.nl

Lima

Buenos Tardes!

Zondag namen we dan de nachtbus terug richting Lima. Niet al teveel geslapen, maar de busrit viel best mee! Maandag verkenden we de stad en wandelden langs een park, waar Miguel zich uitleefde toen hij de eenden eten gaf :) 's avonds nog naar langs het water gewandeld waar we een soort van smoutebollen aten. Zoveel lekker eten dat hier te vinden is in eetstallekes, maar ook zo ongezond vaak! Die avond sliepen we nog in Casa Ana, waar ook Dorien en Miguel en Doriens ouders sliepen. Voor het slapen gaan nog een afscheidspintje gedronken met Dorien en Miguel, want de volgende ochtend vertrokken zij samen met Paul en Marina (Doriens ouders) met het vliegtuig richting Cuzco. We wilden er sowieso ook wel heen, maar het tochtje met het vliegtuig was voor ons toch iets te duur!

Die dinsdagochtend kregen we een lekker ontbijtje in Casa Ana. Er stond zelfs cornflakes op de tafel. Na het ontbijt nog even wat op het internet op de kamer ( zooo goed dat we de laptop hebben meegenomen, alles gaat veel gemakkelijker en sneller!) en nadien trokken we naar het volgende hostel in Lima. We veranderden want casa ana was iets duurder en in Hostal Espana sliepen Charlotte en Sofie (twee gentse-turnhoutse vriendinnen). Ons daar eerst geinstalleerd en Sofie en Charlotte tegen het lijf gelopen. We spraken dan ook af om savonds samen iets te gaan eten! In de namiddag regelden we nog wat papierwerk voor Dorien en Miguel! Zo oefenen we ook ons spaans wat! Want het is toch wel echt nodig om u goed te kunnen uitdrukken in het spaans hier! In azie kon je je veel gemakkelijker behelpen met het Engels, hier wordt er zo goed als geen engels gesproken! Nu goed, op onze volgende bestemming gaan we ons wat bezighouden met het spaanse woordenboekje!

Woensdag trokken we samen met Charlotte en Sofie richting Miraflores (de sjieke buurt van Lima) waar Danique ( een Nederlandse vriendin van hen) ons stond op te wachten! We verkenden de buurt wat en gingen smiddags suuuper lekker eten in Punto Azul. ( zeker aan te raden restaurantje) Savonds gingen we met ons vieren ( Danique was immers al vertrokken richting Nederland) naar een park waar ze een spectaculaire fonteinen -en lichtshow geven. En spectaculair was het! Een toffe avondactiviteit!!

Donderdag ontbeten we nog samen met Charlotte en Fie voor we naar de Zoo gingen. Ook voor Charlotte en Fie was het al weer de laatste dag, want zij vertrokken ook terug richting Belgie! Raar om mensen te weten vertrekken, terwijl je zelf nog maar aan het begin van het avontuur (PART 2) staat. De zoo was een toffe uitstap, maar het was wel wat friskes! Het weer is hier niet al te denderend. Het regent niet (dus das zeker goed) maar zonder truitjes kan je toch ook best niet de straat op! Nuja, het is hier dan nu ook herfst!

Vandaag hebben we voor het eerst in Peru wat uitgeslapen voor we Lima introkken. Toen we door de stad wandelden, zagen we op verschillende pleinen grote podia opgesteld. Er staat precies vanalles te gebeuren! Maar dat gaan we spijtig genoeg niet meer meemaken, want nemen vanavond om 23u de nachtbus naar Huaraz, onze volgende bestemming!

Enkele weetjes:

- In Lima betogen ze precies voor alles! Elke dag zien we betogingen, ofwel voor vrouwenrechten, dierenrechten of tegen de presidentsverkiezingen!

- Raar om ineens overal kerken en maria's te zien staan ipv tempels en buddha's.

- Ook hier wordt er veeeel getoeterd, maar brommerkes zien we eigenlijk niet!

- nationale gerecht van Peru is ceviche. (half)rauwe vis met limoen, wij vinden het lekker, maar niet iedereen deelt onze mening!

- Hier circuleert super veel vals geld, iedereen controleert continu zijn teruggekregen briefjes. Vandaag hadden we zelfs een vals briefje van 100 soles (=25 euro) teruggekregen in de bank, gelukkig direct gezien en een nieuw gekregen!

Ziezoo ,

Hasta Luego!

Jort en Karen

Dorien y Miguel

Hej Karen en Jort!!

super tof jullie terug per blog te kunnen volgen!!! Hier alles goed!! Net terug van een vermoeiende dag meren van titicaca bezoeken.. We konden niet tot de eilandjes gaan, maar hebben ons echt geamuseerd, lokale bevolking ontmoet, zalige uitzichten gezien en veeeel gelachen! Echt de max!! Morgen is al onze laatste dag..nadien naar Lima. We wilden in Hostal España reserveren maar ze vroegen 55 soles voor een 2pers kamer, heb gezegd dat onze belgische vrienden maar 45 betaalden..maar tging niet. Hebben nu een ander gevonden voor 50 soles..hopelijk is alles snel in orde en kunnen we terug naar Huachaco!!! Amusement in Huaraz en tot snellllllll

Karen

huh?
ahjaa maar als je privebadkamer wit is het 55 sol en anders 45 sol! die prijzen hangen ook echt uit dusja..
hou ons op de hoogte he
dat we weten wanneer we huanchaco onveilig kunnen maken ! x..

Bert

Wij hebben voor onze eerste dagen in Lima ook geboekt bij Hostal Espana. 50 sol voor 2pers kamer met gedeelde badkamer...Goeie hostal voor de rest?

Karen

Jaja cava hostel, vooral gewoon echt goede ligging, van daaruit is alles te voet of met buskes te doen! wij betaalden 45 sol voor gedeelde badkamer. en tis 55 sol met privebadkamer, die tarieven hangen daar ook uit! Ahja en er is wifi maar ze doen alsof van niet: je moet zo via via aan de code geraken en die is: netwerknaam HALL en paswoord calichin. Vanop dak heb je niet altijd goeie ontvangst!