JortenKaren.reismee.nl

Buenos Aires deel 1

Buenos!!

Even al een eerste beknopt deeltje over Buenos Aires!

Vrijdag kwamen we hier aan en zagen we al meteen dat we weer met ons gat in de boter zijn gevallen bij onze hosts Gerardo en Daniela. Een super mooi appartement, groot dakterras, ... En natuurlijk zij zelf zijn super aangenaam gezelschap om in huis te hebben!

Die dag wat rustig aan gedaan en de buurt kort verkend (lees: in een barretje gaan zitten en naar de voorbijgangers kijken) om dan 's avonds onze eerste fles wijn samen te kraken. Gezellige avond en wat bijgepraat.

Zaterdag gingen we richting Plaza Francia in Recoleta, waar een grote markt was. Super aangenaam zonnetje, dus veel volk ook aan het picknicken op de grasperkjes die er waren. We ontdekten ook plots dat er een gratis jazzfestival bezig was in het cultureel centrum daar. De max! Wij dus twee concertjes meegepikt. Ook nog het kerkhof bezocht waar vele bekende en rijke mensen begraven zijn. Elk graf leek wel een kerk of monument op zich.

Zondag is het DE dag hier in Buenos Aires. In vele buurten is er dan wel iets te doen. Wij trokken richting Plaza de Mayo, waar we casa rosada bezochten. Dit is het gebouw waar president en personeel werkt in de week en waar dan in het weekend begeleide tours worden gehouden. Was een super mooi gebouw, elke kamer was indrukwekkend! Verder werd er op de Plaza een koreaans feest gehouden. We kregen er gratis Koreaans eten, super lekker en we waanden ons weer even in Azië met vele aziatische meisjes die kresten bij de optredens op het vrij podium. Nadien wandelden we naar de buurt San Telmo via een straat die op zondag één grote markt is. Veel volk, maar wel heel gezellig. San Telmo is een artistieke buurt, dus enkele rommelmarktkraampjes, vele originele juwelen, schilders, tangoshows, leuke barretjes, ... Daar zijn we dus tot 's avonds blijven hangen.

Maandag zijn we naar Palermo geweest. Opnieuw weer veel afgewandeld, want dat doe je wel in deze immens grote stad! Palermo is een aangename buurt met vele parken, mooie huizen en boetiekjes. Het was een superhete dag, dus in de namiddag ons wat in het park gelegd en de japanse tuinen bezocht.

Dinsdag was de pechdag! We trokken naar het microcentro om het echte centrum met zijn vele mensen te verkennen. We waren er nog niet lang of besloten te gaan lunchen. Na een kort zoektochtje belandden we in een goed restaurantje, waar buiten ons enkel zakenvolk zat te lunchen. Lekker eten, maar spijtig genoeg is toen wel onze rugzak gestolen. Stond half onder, half naast de tafel tegen Jort zijn stoel, maar een of andere dief is er toch in geslaagd deze mee te nemen zonder we het beseften. Niet veel later, merkte Jort wel op dat de rugzak weg was en moesten we dus jammer genoeg concluderen dat ook wij niet bespaard zijn gebleven van diefstal op reis. het was niet de pechdag voor niets! Jort heeft altijd de paspoorten (als we ze al meenemen) op zijn lijf plakken, maar net die dag niet. Nuja, die zijn we dus ook kwijt, samen met nog enkele andere zaken! Momenteel vinden we het al niet meer zo erg. Gebeurd is gebeurd! Die dag dus langs politie en andere zaken geregeld. Maar 's avonds zijn we lekker gaan eten samen met Gerardo en Daniela om de zorgen te vergeten. Pizza op de grill, njammie!

Woensdag zijn we een heel interessant museum gaan bezoeken: MALBA. Echt bepaalde stijlen van kunst die we nog nooit eerder gezien hadden. Nadien nog eens door de rijkste buurt van Buenos Aires gewandeld: Recoleta.

Donderdag stond Puerto Madero op het programma. De buurt aan de haven en tevens ook de nieuwste buurt van Buenos Aires en dit is duidelijk te merken aan de hoge moderne gebouwen. Daar ook nog een natuurreservaat bezocht. Tegen de late namiddag nog eens naar San Telmo geweest om deze buurt eens te leren kennen op een weekdag. Inderdaad andere sfeer, maar de leuke barretjes en winkeltjes nemen ze natuurlijk niet weg :) 'S avonds opnieuw gaan eten met Gerardo en Daniela. Lekkere restaurantjes hebben ze wel hier!

Vandaag trokken we eerst in de voormiddag naar de ambassade om ons 'paspoort' te fixen. Het zou nu in orde moeten zijn om woensdag te kunnen vertrekken! In de namiddag bezochten we de buurt San Nicolas. Weer veel afgewandeld vandaag.

Buenos Aires is een aangename stad! Veel verschillende buurten met verschillende gezichten en in het weekend is er ongelooflijk veel te zien en te doen! Het blijft wel een grootstad, dus tijdens de spits kan je op sommige plaatsen beter niet komen. Maar goed, wij kunnen onze dagen plannen naar hoe en wat we willen. Zalig toch :)

Tot volgende week!

Ciao!

?

Felien

Oh zo erg van de diefstal! Wij hebben dat in Barcelona ook eens meegemaakt. Mijn sjakos werd toen gepikt en bijna tegelijkertijd ons voke zijn portemonnee. Chance dat we die portemonnee nog terug hebben kunnen afpakken, de sjakos dat was een verloren zaak.

Nog veel plezier de laatste dagen!
Vandaag 70-80-90 FUIF!!!!

tante Bieke

zonde zo op het einde dit nog mee te maken, maar dat weegt denk ik toch niet zo zwaar na al die mooie momenten die jullie al hebben gehad !!!