JortenKaren.reismee.nl

Mendoza

Buenas,

Donderdagavond kwamen we aan in Mendoza. Destadsbus genomen van de busterminal naar de aristedes straat. Het zou een straat moeten zijn met veel restaurantjes, bars, hostels, ... En dat was het ook. Achterafbleek dat het zeer goed was dat we een bus genomen hadden, want van 2 verschillende toeristen (een hollander en een belgisch koppel)gehoorddat ze in de buurt van de busterminal overvallen waren en alles weg was. Vreselijk lijkt ons dit, dan is de vakantie gewoon over! Nu goed, wij blijven alert en nemen geen risico's dus vanavond ook een taxi nemen en ons voor de deur van de terminal laten afzetten.

Een hostel zoeken was niet al te gemakkelijk. Er waren er verschillende, maar voor ons allemaal te duur. Uiteindelijk toch een gevonden, maar wel weer in een slaapzaal. In Argentinië blijkt het heel moeilijk om een betaalbare privekamer te verkrijgen.

Vrijdag trokken we de stad in, veel pleintjes bezocht en wat in de straten geslenterd. 'S middags ook een lekkere lunch gaan eten. Want tenslotte waren we onder andere ook in Mendoza om te genieten van al het culinaire goeds dat ze hier hebben. Het weer viel wel wat tegen, het voelde koud aan en 's avonds begon het zelfs te regenen, wat niet echt normaal is voor een droge regio als Mendoza. 'S avonds nog een dozijn empanadas gaan halen, hmm das echt lekker :) maar een dozijn was toch meer dan voldoende!

Zaterdag wilden we op fiets-en wijntoer gaan, maar het was die dag zelfs nog kouder dan vrijdag, dus besloten we de fietstour even uit te stellen. Dan maar weer de stad in en de lokale markt bezocht. In de namiddag konden we weer niet veel doen, owv de siesta. Siesta is soms wel echt vervelend als je een stadsbezoek wilt doen. Alles is dicht, niemand meer op straat (want iedereen eet en slaapt) wat het dus weer wat gevaarlijker maakt, ... dus eigenlijk gaan we dan telkens noodgedwongen terug naar de hostel.
Die dag waren we 7 jaar samen, zelf verschieten we er ook al van hoe lang dat al is :) Reden genoeg om dus savonds een goei restaurantje te gaan opzoeken. Even niet aan het geld gedacht en een heel goed wijntje besteld. We hadden het personeel om advies gevraagd en kregen zo wel bijna de duurste fles voorgeschoteld, maar ach ja voor 1 keer. (even ter voorbeeld, de fles was 90 pesos wat ongeveer zon 16 euro is) En we zaten tenslotte ook in Mendoza, ik weet niet of iedereen er van op de hoogte is, maar Mendoza staat wereldbekend om zijn wijnen. Het eten was verrukkelijk, weer een lekkere steak voor onze neus. Dat kunnen ze toch goed die Argentijnen!

Zondag was het wel weer prachtig weer. Tijd om naar het park te gaan dus. Het park in Mendoza is even groot (of we zouden misschien durven zeggen, groter) dan de stad (het centrum)zelf. En omdat het zondag was, was er ontzettend veel volk aanwezig! Vele families en vriendengroepen die er voor een picknick kwamen. Wij hadden ook een picknick mee, maar zaten gewoon op het gras. In Argentinië is het de gewoonte dat ze een hele equipment hebben. Tafel, stoelen, tafellaken, koelbox,... Die dag kwamen we ook de nederlander 'jeroen hendriks' (die in de otterstraat in turnhout woont)tegen waar we in het begin van het verhaal al hebben over verteld. Hij was die dag overvallen en was alles kwijt. Hij was compleet overstuur. Hij moest in Buenos Aires geraken voor het consulaat, maar had geen geld of niets om een bus of hostel te betalen. We hebben hem uiteindelijk voorgesteld om geld te lenen en hebben dat dan ook gedaan. Hij was ons ontzettend dankbaar en we wisselden gegevens uit. Nu hopen we alleen maar dat we echt dat geld terug zien, want hij kon natuurlijk zeggen wat hij wou van gegevens, hij had immers niets om te bewijzen of die klopte. Nu goed, we hopen maar dat we de mens nog kunnen vertrouwen en iemand zo in nood niet helpen, voelde niet juist aan.

Vandaag zijn we op fiets-en wijntoer gegaan. Omdat het een feestdag is, vertelden ze ons dat de fietsverhuurwinkels dicht zouden zijn in Maipu (dit isdorp naast Mendoza waar vele bodegas zijn). We hadden dus geen andere optie dan al vooruit een toer te boeken. Wel gemakkelijk want dan kwamen ze ons aan de hostel oppikken en hadden nog steeds de vrijheid om vanaf Maipu zelf te fietsen waar we wilden. De bedoeling is om tussen de olijfboom -en wijngaarden te fietsen en halt te houden bij bodegas. Wij hebben vooral het fietsgedeelte gedaan. Omdat de toer ons al wat geld kostte, deden we enkel 1 bodega en wijnmuseum die gratis was en de rest lieten we voor wat het was. Misschien hadden ze wel de moeite geweest, maar wij hadden toch het gevoel dat het fiets-en wijnidee een beetje overschat wordt en daardoor naar het einde toe (als je alles zou willen doen) heel duur wordt.

Vanavond nemen we de nachtbus naar Bariloche, een 19uur durende rit. Jaja de ritten worden steeds langer. Vanaf Bariloche zal het ook terug jas, muts en sjaal zijn, dus vandaag nog een laatste keer genieten van de zonnestralen. In Bariloche zou het zo'n 8 graden zijn, brrrr.

Ziezooo,

Weer wat op de hoogte.

We merken wel dat er steeds minder mensen onze blog lezen en reageren :) Ofwel worden we minder interessant, zijn jullie ons al vergeten, is het omdat we bijna terug zijn, of hebben jullie geen tijd! haha.

Ciao chicos,

Jort en Karen.

Reacties

Reacties

papa

enorm veel werk maar jullie volgen doe ik nog steeds nog veel plezier en tot binnekort
xxx

Dorien

Ik blijf genietend volgen ze Karen!!!! We zijn jullie zeker nog niet vergeten ;)..zeker Miguel is zijn dikke vriend Jort nog niet vergeten.. Dit weekend hebben we een verhuiske gedaan, housewarming wordt ingepland als jullie terug zijn!!!!!!! :) Wat denk je van zondag 20nov?? Of is da wa snel na aankomst?

Nicky

ook druk aan het werk, net als den daddy :) maar ik lees ook nog steeds jullie verhalen hoor!
en inderdaad Miguel mist zen dikke vriend Jort wel erg, dat heb ik dit weekend wel gemerkt. Wel 10000 x gevraagd wanneer jullie terug komen, haha! :)

Joke

Proficiat met jullie 7 jaar samenzijn!
Ik vind jullie zeker niet minder interessant! Integendeel! Ik lees meestal wel stukken uit jullie verhalen of bekijk de foto's maar ook hier (cliché!) is het heel erg druk voor de moment.. De kinderen zitten volop in de toetsen want het eerste rapport komt er weer aan.. De herfst is hier ondertussen weer begonnen en ook dat voel je aan de kinderen (meer binnen zitten, veel wind...). Ik kijk al heel erg uit naar jullie terugkeer want nu begint het toch wel echt lang te worden...
Hele dikke knuffel aan jullie allebei!
Ik zal terug wat meer tekstjes proberen te posten zodat jullie beter voelen dat we jullie niet vergeten!

Emile

Ik heb al alles gelezen! Maar ik moet toegeven: hoe meer ik lees, hoe jaloerser ik word. Het is dus telkens een strijd :D

Joris

ook druk en veel geregel met het school enzow...
MAAR ik blijf jullie volgen en aan jullie denken zenne!!

grtz
de klenste

Jort en Karen

Ahaaaa toch nog lezers :) haha

Nu goed, die jeroen hendriks was dus een dikke leugen!
Nu wordt het nog erger, we postten een waarschuwingsbericht op lonely planet en kregen meteen super veel reacties. Blijkbaar is hij zo al bezig vanaf 2007 tenminste in Mendoza!!! VERSCHRIKKELIJK.
Heeft dus al super veel geld gewonnen met toeristen zo in het zak te zetten. We zijn met een opsporingsactie bezig :) en verwittigen hostels, maar zo voos gevoel dat we hem niet gewoon terug tegen het lijf kunnen lopen en hem er mee kunnen confronteren! Spijtig dat Mendoza 19 uurs terug is!

Felien

Ik lees jullie verhalen ALTIJD en ik bekijk jullie foto's ook altijd! Ik sta nu wel efkes 3 verhalen achter dus kben ze allemaal tegelijk aant lezen. Het was trouwens dezenamiddag voetbaltornooi en de Godeliefkes hebben dat weer goed gedaan! 2 goals gemaakt!!!

Zund dat jullie 70-80-90 missen!

Nele

Zit dieje Jeroen geval altijd in het zelfde land?
Of gaat dieje heel de wereld rond?

mama jort

ik stond nu ook een beetje achter met jullie verhalen te lezen het is hier ook een beetje druk met bomma die nog steeds in het ziekenhuis ligt en nu ligt tante lousje ook in'tziekenhuis ben nu weer volledig bij het was weer echt mooi genieten maar zou ik zeggen want het gaat inderdaad zeer snel nu

Karen en Jort

Wenst zowel de bomma en tante lousje veel beterschap van ons!! x.

Johanna

Beste Jort en Karen, zouden jullie als jullie dit lezen contact met mij op willen nemen via het emailadres jstoffen@gmail.com?
Ik werk voor een Nederlandse krant en wil iets doen met het verhaal van die oplichter in Mendoza. Graag zou ik jullie even spreken over jullie ervaringen. Heel erg bedankt voor de moeite alvast!

jan& jeanne

hoi beidjes! jullie moeten veel knuffels en groetjes hebben van Bobbo en moeke lint, die hier met de knietjes onder tafel zitten!
stel het nog goed in het "verre" zuiden! Jan Vanhove en jeanneke

Lore, die nieuwe van in de Bresstraat

whoops betrapt :) ik stond wat achter, maar geen probleem is snel ingehaald!!! Blijven schrijven, want als gullie int land bent en wij vragen hoe was het, krijgen wij alleen maar nen: gooed! Dus ik ben blij met de extra uitleg.. tot snel eh!

Sanne

Haha Kaatje, ik stond hééééél erg achter, amai!
Ik ben nu de laatste 6 verhalen tegelijk aant lezen :)

Ik doe mijn best, maar de computer op kot is way tooo traag en loopt altijd vast! Maar goed nieuws, ik krijg een nieuwe computer van papa (macbookpro van apple) yesyesyes!

Hoe is het daar?
En manman, wat ben ik jaloers..
Hier is het koud en nat! Ik wil ook al die dieren zien, en nog eens met dolfijnen zwemmen! Wanneer vertrekken we terug?

Ik zal eens snel terug de andere verhalen gaan lezen, volgens mij zijn het er nog 4!
:)

Veel plezier nog! en tot supersnel!
Jullie zijn bijna terug!
Dag Karen en Jort! x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!