JortenKaren.reismee.nl

familytime in Brasil ( Porto de Galinhas & Pipa)

Bom dia,

Hier zijn we weer voor het tweede deel. Zoals mama en Nicky beschreven, ging de eerste weekaangenaam traag vooruit, maar de tweede week is echt voorbijgevlogen!

Om ineens door te reizen van Olinda naar PdG, was een goede beslissing geweest. We vonden er een prachtig charmant hotel, het was zalig weer, gezellige straten met winkeltjes en restaurantjes, ... Je zag wel dat het een toeristisch oord was, maar omdat augustus hoort tot het laagseizoen, hadden wij er niet veel last van! Ook hier boekten we weer voor 1 dag een tourtje zodat de typische strandvakantie gebroken werd. We trokken naar Praia dos Carneiros, het zou moeten lijken op het strand van de film 'The Beach'. Het was inderdaad een mooi strand met op bepaalde stukken een gevoel van op een onbewoond eiland te zijn, maar we hadden alleen wat pech met het weer. Op het strand zelf, scheen het zonnetje goed, maar toen we onze Katamarantocht deden, kregen we serieuze regenbuien over ons, waardoor we niet het gehele programma konden doen. We hebben wel gezwommen en geprobeerd te snorkelen in natural pools; mama, nicky en sanne stonden op een zandbank in het midden van de zee en genoten ook gewoon van de uitzichten over de zee en stranden met vele palmbomen. Ook onderweg in de jeep hielden we onze ogen open, waar we onder andere favella's (sloppenwijken) zagen.

Na Porto de Galinhas trokken we naar Pipa, al onze laatste bestemming van de twee weken dat ze op bezoek kwamen! Gelukkig hadden we daar nog 5 nachten. Pipa was echt een zalige bestemming! Supermooie stranden met rotsformaties, super sfeertje in de hoofdstraat waar vele gezellige restaurantjes en barretjes waren. We hebben daar dan ook enkele avonden reggaefeestjes meegepikt :) Telkens veel knap volk aanwezig! hehe. Pipa staat dan ook bekend om te ontdekt zijn geweest door de hippies. In Pipa zijn we ook twee keer met de dolfijnen gaan zwemmen. Wij hadden al twee keer dolfijnen gezien, maar Pipa was absoluut de topper wat dolfijnen betreft. Van op het strand zag je de dolfijnen zwemmen, af en toe een sprongetje maken, vis vangen, ... maar nog meer de max was dat je zelf in de zee ging, waar je van op het strand de dolfijnen zag. Vaak waren de dolfijnen op een afstand van zo'n 10 meter, maar enkele keren konden we genieten van dolfijnen die binnen een afstand van 3 meter van ons zwommen. Echt een magisch gevoel om de dolfijnen boven te horen komen, hun snoet te zien glimmen en ze onder water te horen 'piepen'. Soms ook een beetje een eng gevoel om te weten dat ze vlak bij je zitten, maar je ze onder water niet kan zien. Het was denk ik grappig zicht om ons soms bezig te zien. Zo probeerden Karen en mama soms om de dolfijnen te lokken, terwijl Karen klapperde met haar handen in het water en mama een zoemend geluid maakte onder water :) maar we denken dat ze toch het dichtste komen als je gewoon stil in het water zwemt en je laat meeglijden met de golven. We zouden echt uuuuren en daaaagen in dat water kunnen vertoeven. Verder hebben we in Pipa een ecologisch park bezocht, waar we een slangenpad deden (maar er geen zagen), om ter eerste uit het labyrinth probeerden te geraken, uitkijkpunten hadden over de baai, ... We maakten ook heel mooie wandelingen langs de kustlijn, want Pipa heeft hele mooie natuurfenomenen. Jort heeft ook nog een namiddag gesurft in Pipa, het waren grote golven (want het was volle maan) en ze kwamen supersnel achtereen, maar het begint beter en beter te lukken. In Pipa hebben we ook elke avond voortreffelijk gegeten!

Het gaat vanaf nu echt een aanpassing terug worden. Twee weken sliepen we in zalige hotels, aten we voortreffelijk, dronken we cocktailtjes en wijn, hadden we leuk gezelschap, .. Vanaf nu terug alleen op pad! Toen we ze gisteren in de luchthaven uitzwaaiden, werden we ook al meteen weer in de budgetrealiteit gesmeten. Hotel zoeken was niet meer gemakkelijk, eten halen van straatkraampjes, superdrukke bussen, ... maar we zitten natuurlijk nog steeds in het zalige Brazilië onder de heerlijke zon, dus klagen doen we zeker niet!! Des te meer willen we gewoon 'the family' nog eens bedanken voor de zalige twee weken en gaan we nu de laatste drie maanden terug op een budgetmanier in!

Ziezooo, nu zijn jullie weer even mee! Foto's volgen zodra we plaats hebben op de blog, maar zetten er waarschijnlijk ook een deel op facebook zodat de sisters er wat meer kunnen zien :)

Tchau

Jort en Karen

mama K

Jullie ook bedankt, was een suuuuuuuuuuper vakantie

Tchau

Verdick Peter

Dag wereld trippers,

Er staan al heel wat km. ,op de reisteller,toch een mooi bolleke he de aarde,en dat zweeft zo maar in de ruimte.

Dat de mens er toch is wat beter zorg voor draagt.
Nog veel reisplezier,wees wel voorzichtig he, want in Brazilie,is het ook wel een hekseketel op sommige plaatsen,en kan je al de samba??voor het carnaval!!

Groetjes, uit een nat Belgie,ja ons landje bestaat nog.

Peter