JortenKaren.reismee.nl

Cochabamba - Santa Cruz

Holaaaa,

En we schrijven meteen door zodat Bolivia op de blog mooi kan afgerond worden! En we zitten nu uiteindelijk ook onze tijd maar rond te krijgen, want we stijgen pas op naar Brazilië deze nacht om 4u40.

In Cochabamba aangekomen, kwamen we precies in een nieuw land aan. En die lijn is door te trekken naar Santa Cruz. Lijkt helemaal niet meer op het Bolivia die we hier eerder zagen. Veel rijker (precies), tropisch klimaat, plots duurdere prijzen, geen of bijna geen cholita's (traditioneel geklede vrouwen) behalve dan de bedelaars (hoe erg ook). Het was ook meteen een veel moeilijkere zoektocht om een cava hotel aan een cava prijs te vinden. Nu goed, het was maar voor 1 nacht dus na een tijdje daalde onze kieskeurigheid. In Cochabamba de stad wat verkend, gaan bowlen, ijsjes gegeten, ... Om dan maandagavond de nachtbus te nemen naar Santa Cruz de la Sierra, waar we nu zijn. Santa Cruz is de grootste stad in Bolivia en wilt zich separeren van de rest van het land. Hetvoelt zich ook meer Braziliaans dan Boliviaans en dit is te merken : duur, warm, een mix van culturen (plots veel blanken), modern, dikke bakken int straat, ... Nu goed, we hebben hier toch onze dagen goed rondgedaan. Normaal wilden we een tweedaagse in de jungle doen (die hier op enkele uurtjes vandaan te exploreren valt), maar de trekkings waren ontzettend duur! De jungle houden we dus nog tegoed voor in Brazilië. We zijn hier dan maar naar de dierentuin geweest om toch wat mooie typische vogels en dergelijke te zien, maar het was eigenlijk maar een deprimerend bezoek owv het ijsberend gedrag van de dieren in de veel te kleine kooien. Verder hebben we vaak door de straten geslenterd, haïtefototentoonstelling bezocht, cafeetjes bezocht, op bankskes gezeten :) een typisch stadsbezoek dus!

Wel spijtig dat dit onze laatste boliviaanse stad is, want we hebben het gevoel dat we het echte bolivia niet kunnen 'afsluiten'. Ook wilden we hier nog wat souvenirs bijeen sprokkelen, maar die hebben ze hier niet buiten aan superdure prijzen (pakweg het dubbele van de rest van het land).

Maar goed, we treuren niet, want hebben tegelijk ook heel veel zin in Brazilië. We houden wel ons hart vast; want vrezen dat ons budget serieus gaat slinken in de tijd die we daar zijn, want andere reizigers waarschuwden ons al over duurdere prijzen dan europa!! We zien wel, we kunnen nog steeds couchsurfen of al eerder naar Argentinië gaan. Hebben nog een kleine 4 maanden voor Brazilië en Argentinië dus nog genoeg tijd om vrij in te plannen wat we willen.

Voor zij die het nog niet wisten trouwens, onze correcte vliegdatum is nu ook vastgezet: Woensdag 16 november vliegen we van Buenos AIres naar Brussel waar we op 17 november dan arriveren.

Ziezoooo; we gaan nog enkele uurtjes doden hier met filmkes op de laptop tot we opstijgen!

Tot in Brazil!

Jort en Karen.

Jort en Karen

Ahja, foto's van deze steden hebben we niet! allee natuurlijk hebben we er, maar niet zodanig de moeite om ze te posten :) we houden de fotoplaatsen voor de plaatjes in brazil!

tali

Die 4 laatste maanden zullen veel te snel voorbij gaan!!

Geniet er nog van!

zoen

dorien

Zijn jullie dan optijd terug voor de 70-80 fuif????? Huidige Godeliefers, hou hier alvast rekening mee ;)!!
Amusement nog!

Felien

Haha ik stop het in mijn achterhoofd!

Karen

Neeeen, we komen net in die week erna, spijtig he!! we zijn die donderdag in belgie! duuuus dorien je zal je super extra moeten verkleden, ook voor mij dus :)

Joris

Hey Jort en Karen
jullie hebben het daar weer goed zo te lezen. Net jullie verhalen nog is allemaal gelezen want ik stond wat achter na het kamp. kamp was goe geweest. eerst mee gaan fourieren me de verkenners en dan leider met de jv's best wel vermoeiend maar we hebben het overleeft. deze week ook leiderssamenstelling gehad, ik zit bij de voortrekkers :)... voor de rest is alles hier in orde!! vorig weekend wast hier reggae geel. goei danskes geplasseerd int bos, nie normaal!! tijdens het kamp was trouwens nog ne brief aangekomen van ugent dat er een fout in de puntentelling van een exaam was gekropen. mijn 8 is een 10 geworden, dus ben er van alles door van den 2de semester. nu nog maar 2 herexaamkes, waar ik stilaan aan ga beginnen leren...
goe, blijf jullie daar amuseren want voor je het weet is het gedaan! groeten!!