JortenKaren.reismee.nl

La Paz

Holaaa Amigos!

Van arequipa namen we de bus naar Puno, eigenlijk wilde we van arequipa meteen in 1 busrit de grens oversteken, maar owv praktische redenen was dit niet mogelijk. Een nachtje in Puno overnachten was dus het volgende plan. Puno leek ons heel anders dan de andere Peruviaanse steden. Plots ook weer fietstaxi's, grote traditionele markten, ... Hier en daar zagen we wel nog overblijfsels van de protestacties die er enkele weken geleden plaats vonden. Het was wel raar om nu gewoon in deze stad te lopen, waar niets aan de hand was, terwijl het wekenlang een 'warzone'was!

De volgende ochtend namen we de bus naar La Paz met Tourperu (een aan te raden busmaatschappij om de grens mee over te steken). De grensovergang tussen Peru en Bolivia was a piece of cake, ook al onderweg mooie taferelen gezien van het indrukwekkend grote titicacameer. Onderweg hielden we ook zon anderhalf uur stop in Copacabana om iets te kunnen eten. Maar toen we arriveerden was het super hard aan het regenen! de straten stonden al gauw onder water, maar na een uurtje kwam de zon toch weer piepen.

Tegen half 6 kwamen we aan in La Paz, de eerste glimpsen van de stad waren indrukwekkend. We vonden redelijk snel een hostel, maar het verschil in luxe en comfort was wel al gauw te merken met Peru. De alomtegenwoordige wifi die je daar vindt, is in La Paz ver te zoeken. Maar stiekem als we zijn, liggen we nu toch in ons bed, met afgetapte wifi van de mexicaanse buren :)
La Paz is echt een leuke stad! Het is een supergrote stad, maar als je in de (vaak heel steile) straatjes loopt, voelt het zo niet aan. Er zijn veel touristische shops, maar als je even verder loopt, kom je ook al weer gauw in de buurten waar de bolivianen inkoopjes doen, goedkoop dus!! Ook zijn er superveel lekkere restaurantjes te vinden. En aangezien we graag lekker eten, hebben we ons dan ook elke avond op een andere wereldkeuken getracteerd. Mexicaans, Marokkaans, Boliviaans en Aziatisch :)
De dagen die we hier in La Paz hebben gespendeerd, bestaan dan ook vooral uit het proeven van lekkere dingen, het ronddwalen in de vele marktjes die er zijn, ook een indrukwekkende fototentoonstelling van world press gezien. Ook hebben we hier de tijd genomen om wat praktische zaken op orde te stellen: vliegtickets gewijzigd, financien bekeken, ... We zouden eigenlijk nog wel enkele dagen in deze stad kunnen doorbrengen; maar hoe raar het ook nu weer klinkt, we hebben geen tijd :)

Morgen vertrekken we voor twee dagjes naar het titicacameer, waar we Bert en Eline zullen ontmoeten! Wordt tof!

Geniet van de zomer in het belgenlandje!

Jort en Karen

Wist je dat:
- Bolivia hier en daar momenteel te kampen heeft met zware sneeuwval, waardoor sommige wegen niet kunnen bereden worden.
- het hier 1 uur later is dan in Peru, dus we nog maar 6uur verschil hebben met België hier.
- Jort in Azie altijd verloor met kaarten en Karen telkens hier in Zuid amerika :)
- de cola hier, om een of andere rare reden, terug normaal smaakt
- we om de hoek van onze hostel Gentse waterzooi kunnen eten :)

mama k

wist je dat
De Wever een grote NEE heeft gezegd, dus nog steeds geen regering
Ons Sanne haar kamp al bijna gedaan is
In Belgie het bouwverlof is begonnen
Tante Hilde haar zwembad af is ( staat supermooi bij hun terras/tuin )
En dat we nog maar 23 keer moeten slapen !!!!!!!!!!!

mama jort

maak ons niet jaloers we hebben nu

het hier 3 dagen looiend kermis is gewweest het is zwaar geweest
inderdaad bouwverlof is en dat ze geen goed weer voorspellen
joris voor een maand op kamp is
we een zwembad hebben maar er nog niet veel keer zijn in geweest het is hier altijd te koud
doe bert en eliene heel veel groetjes ookvoor jullie nog nen dikke knuffel

verdick peter

Dag jort en karen,

In Belgie, dragen de vrouwen de broek, en in Bolivia,dragen de vrouwen de bolhoed.
Hoe komt dat,?

Marktjes,zien er mooi uit,ge brengt toch zo ne schapen kop mee, hé,eten ze dat op?

Nog veel reis plezier,Peter