JortenKaren.reismee.nl

Arequipa & Colca Canyon

Hola Muchachos,

Ondertussen weeral terug in Arequipa na ons uitstapje in de Colca Canyon. We vertrokken dinsdagavond van Cusco naar arequipa met de bus, maar kregen opeens een upgrade naar 'cama' voor dezelfde prijs! Dat was meevallen, toch wat beter kunnen slapen. In de terminal van Arequipa besloten we om rechtstreeks door te reizen naar Chivay (moesten wel 6 uurs wachten,mja), het eerste dorpje dat je tegenkomt in de Colca-regio. Hier hebben we 2 nachten geslapen en een mooie wandeling gemaakt tussen de pre-inca terrassen, die je daar overal in de regio ziet! De laatste avond ook nog een plonske gezet in de hotsprings van La Calera, zalig na de wandeling. De mensen daar zijn zeer traditioneel en lopen er zelfs rond met jonge lamatjes en alpacatjes en deze keer niet om geld te verzamelen via foto's van toeristen, wat ze in Cusco bijvoorbeeld wel allemaal doen!

Na chivay gingen we pas echt de canyon in en hielden halt in Cabanaconde. Ook hier sliepen we 2 nachten en maakten we een wandeling (1,2km hoogteverschil naar beneden/boven en steil pad!) naar Sangalle, ofte Oasis de Colca, een oasis op de bodem van de Colca Canyon recht onder Cabanaconde. We dachten hier rustig onze middag door te brengen, maar er waren enkel toeristenlodges en niets van restaurants/shopkes. De volgende dag stonden we vroeg (5u40) op om de eerste bus te nemen richting de mirador 'Cruz Del Condor', de spot om condors te bekijken en de plaats waarvoor bijna iedereen naar De Colca Canyon komt. We spendeerden hier bijna 2 uurs in de ijzige wind en konden maar enkele condors van dichtbij spotten. Het weer was sinds de vorige avond ook omgeslagen met regen (sneeuw boven 4600m) en zware bewolking tot gevolg, maar niettemin was het de moeite om deze machtige vogels (spanwijdte 3m) te bewonderen!

Daarna met de bus terug naar Arequipa. Daar aangekomen allebei zeer moe en Jort wat ziekskes, koorts en zware koppijn. Ons bed na 16u niet meer uitgekomen en maar goed ook want vandaag terug helemaal beter en het historisch centrum, dat best de moeite waard is, kunnen verkennen! Arequipa lijkt ons de beste stad in Peru op intellectueel en cultureel vlak, al kunnen we dit niet volledig bevestigen na 1 dagje natuurlijk! De sfeer doet ons denken aan een mediterraanse stad in Italië of Spanje
Morgen vertrekt onze bus naar Puno om vandaaruit ofwel rechtstreeks door te gaan tot Copacabana (Bolivia) of er nog een nachtje door te brengen alvorens naar La Paz (de hoofdstad van Bolivia) te reizen! We zijn benieuwd naar Bolivia, hebben er zin in!

Vele groeten en tot in den draai
Karen en Jort.

Jort en Karen

De panoramafoto op de blogpagina is de plaza de armas van arequipa by night!

Nicky

Prachtig die foto!

Silke

hey Karen, ben er wat laat mee, maar in chivay hebben ik en jo 2 maand gewoond, verder was mijn thuis areaquipa, waar ik bij Marco woonde... leuk om iemand te kennen die er nu ook geweest is.
veel plezier nog!!!

Karen

oo bangelijk dat jullie daar woonden :)
Wij vonden chivay wel echt tof!