JortenKaren.reismee.nl

Phuket

sawatdikaaaa(p) allemaal

na lange tijd niets, toch nog eens wat verhaaltjes posten! Ondertussen zijn we in Bangkok en hier is het heel gemakkelijk om goede internetverbindingen te vinden, daarmee.

Zondag 17 april zijn we na een boot en busreis savonds aangekomen in Phuket Town, de stad op het grootste eiland van Thailand. We vonden een cavakes guesthouse en installeerden ons, nog in een gezellige bar gaan eten ook.

De volgende dag namen we een songthaew, supergrote trouwens!!, richting het supperdrukke en ubercommerciele pattong beach. We zouden hier iemand ontmoeten die al jaren een hotel heeft op Phuket. Best moeilijk om in al die chaos het juiste adres te vinden, maar uiteindelijk toch gevonden en aldaar een lekker frisse pint en rondleiding gekregen, waarvoor dank! Daarna zijn we terug richting strand gegaan en daar nog wat gelegen tussen de oliebruingetinte lijven van afgelikte beren en berinnen in monokini, wat trouwens illegaal is in Thailand, maar goed. We wisten, vanuit onze reisgids, dat er rond 6u de laatste bus terug ging richting Phuket town. Daarom gingen we al extra vroeg aan de bushalte gaan staan, rond kwart na 5. Enkele bussen passeerden, wij er naartoe, nee geen dienst meer: 'we go home..'. Lap seg, geen lokale bussen meer, wat dus betekent dat je ofwel een superdure taxi neemt of een dure tuk tuk. De prijs met songthaew is 50 baht, voor twee personen. We vonden na heel tactisch onderhandelen een tuktuk die voor 380 baht en twee gratis waterkes ons wou terugrijden, wat achteraf door onze symphatieke jongens van de guesthouse als een heel goede prijs wer beschouwd.

Next day, had Karen afgesproken met vroegere buren, dus wij naar hen op zoek gegaan met een songthaew richting Rawai beach. Veeeeel te vroeg uitgestapt zo bleek na een uur stappen naast de supperdrukke highway, voos! Het was daarbovenop nog eens superhard aant onweren, voor ons een van de hardste blikseminslagen ooit gehoord, zotte natuur!! Na een tijd nog steeds geen spoor van het resort waar ze verbleven en dan maar een songthaew terug genomen. Die avond nog over de gezellige en goedkope nightmarket gelopen en fruit en bier gekocht om in onze guesthouse te nuttigen.

Volgende dag hadden we een tour geboekt richting Phang Nga Bay. Dit is een archipelago van honderden eilanden die als drakentanden oprijzen tussen het blauwgroene water, zeer mooi allemaal. ook aan boord van het schip was alles goed voorzien, water, softdrinks, heerlijke buffetlunch en daarbovenop een heerlijk zonneke!!We bezochten verschillende eilanden, al dan niet met een zeekayak. Voor het eerst zagen we hier de fotos die we op Google afbeeldingen zagen wanneer we Phuket of Phang Nga bay intikten, prachtig, maar dit was niet de laatste prachtige tour, er zullen er nog meer volgen elders.
Van de stranden in Phuket hebben we dus bijna niets gedaan, maar we durfden niet goed een motortje huren, ze rijden daar heel zot en snel en ook nog links, dus neen.we denken wel dat er op Phuket mooiere stranden te vinden zijn dan Pattong, maar in het algemeen is het er zeer commercieel en veel partypeople...

Voila, dat was Phuket.

Groetjes