JortenKaren.reismee.nl

Ko Phayam

Sawadik(r)aa(p)

Woensdag 13/04 namen we dan 's ochtends de bus richting de grens, met de bedoeling dan vervoer te vinden richting Bangkok. Het was allemaal wat spannend want het was Thais nieuwjaar, Songkran, en dus wisten we niet zeker of we er wel gingen geraken, Nu goed, dat deden we! De grensovergang was heel vlotjes, hoewel ze bij Karen wel een rare opmerking vonden op het vooraf geregelde thaise visum. Er stond opgeschreven dat Karen in Cambodja woonde. Waarom, dat weet niemand :) maar gelukkig geloofde ze al snel dat dat een misverstand moest zijn.
We vonden ook redelijk snel een maatschappij die ons richting Bangkok kon vervoeren, waar we om 18u aankwamen. Normaal gingen we hier een nachtje verblijven, maar impulsief besloten we maar gewoon ineens door te reizen met een nachtbus naar het zuiden, en zo deden we dat dan ook! Onderweg zagen we velen elkaar nat spuiten! want Songkran betekent een groot watergevecht!! Leek ons heel leuk, maar ons hoofd stond op het zuiden en gelukkig was de situatie er nu beter, dus konden we er heen!

Donderdagochtend kwamen we aan in Ranong, waar we dan de boot moesten nemen naar Ko Phayam. Amai wat een boottrip was dat! Ze was veel te overvol geladen en we maakten al meteen een botsing, nog voor we tegoei en wel vertrokken waren. Iedereen keek heel bezorgd naar ons, vanop de oever en er werden fotos genomen van de overvolle boot door de marinepolitie. Wij, en enkele anderen, waren er niet gerust in en namen al maar een reddingsvest op onze schoot! Gelukkig zijn we er goed geraakt!
Wat een trip om er te geraken, maar het was prachtig weer en we hadden een strand om te relaxen, dus geen probleem!

We hebben hier drie nachten vertoefd. Het is een gezellig eilandje, met alleen electriciteit van 6u30 tot 11u30 pm. Er zijn hier en daar barrekes en restaurantjes aan het strand. De dagen dat we er waren, hebben we vooral genoten van het echte zon-zee-strand vakantietype. We deden niets anders dan rusten, eten, drinken,.. En omdat we alletwee niet het beste zittende gat hebben, af en toe wat frisbee'en, palletjes, gezelschapsspellekes en zeekajakken. Dat laatste was echt plezant om in de golven te kajakken. En we hadden geluk, want we mochten ze gratis ontlenen in ons hotel. Dat was dan ook het enige dat gratis was, het was er eigenlijk vrij duur overal. Maar we vrezen dat het overal wat duurder gaat zijn in het zuiden! Tegenvaller.. mja..
Zondag namen we dan de boot terug richting Ranong, deze keer een vele aangenamere bootrit, om dan de bus te nemen richting Phuket! Hier zijn we nu ondertussen!

Ziezoooooo...
De tijd gaat eigenlijk toch snel, als je begint aan een trip van 4 maanden, denk je dat het toch een lange tijd is, maar nu zijn we ondertussen al in onze laatste maand beland!
In het algemeen zo'n heerlijke belevenissen al meegemaakt!

Tot over een maandje!
x..
Jort en Karen

moeke

jjullie zitten weer in een mooi gebied ik geniet elke keer van de goeie verhalen en de mooie fotoos profiteer er nog met volle teugen van want de laatste weekjes ginder zijn begonnen maar er komen er nog vele andere elders ik kijk er erg naar uit naar jullie kort verblijf in belgie vele groetjes van mij en ons vokke tot in mei