JortenKaren.reismee.nl

Kampot

Joehoeee!

Aangezien we ondertussen al meer dan een week in Cambodja zijn, jullie toch even wat vertellen!
Toen we aankwamen in Kampot, woe 23/03, was het super hard aan het regenen. Mega stortbui en onweer! We zijn dus maar die avond in de GH gebleven, de straat stond immers al gauw onder water!

Donderdag hebben we wat uitgeslapen en zijn daarna Kampot gaan verkennen. Heel rustig, relaxte sfeer. Deed nog eens deugd on wat rust te hebben en niet constant te worden achtervolgd door 'Hellllooooo Tuk Tuk sir? Hellloooo You buy something?'
Het is niet echt een super groot stadje, dus na enkele uurtjes kwamen we terug aan in onze GH> We hebben ons daar neergeplofd aan een tafeltje en Jort in de hangmat om ons verdere reis wat te plannen, want ons plan over Cambodja wisselt elke dag. Er is zoveel te zien in dit land, maar vaak wijken de interessante dingen heel ver af van onze route. We zullen dus keuzes moeten maken!

Vrijdag zijn we op tour gegaan. We werden smorgens om 8u aan de Gh opgepikt en vertrokken met een minibus richting BOKOR national park. Het spijtige is dat een zeer groot deel van dit park is opgekocht door zeer rijke mensen om er een resort te bouwen, daardoor kan je nu niet meer overal geraken en wandelen. Toch hebben we een stevige wandeling gedaan in mooie natuur. Alleen weer geen wilde dieren gezien. We hoorden nochtans apen, maar zagen ze niet! Na de wandeling reden we verder naar BOKOR HILL STATION. Dit was echt de moeite! Het is een verlaten dorp vanboven op de berg. Het heeft een zeer bewogen geschiedenis achter de rug met veel geweld. We wandelden er door een verlaten hotel/casino, verlaten kerk, verlaten huizen. Het was echt soms raar en creepy. Hier kregen we ook een lekkere lunch voorgeschoteld! Nadien wandelden we weer anderhalf uur naar beneden, om dan terug te rijden naar KAMPOT centrum. Hier deden we nog een boottochtje! Was een toffe dag!

Zaterdag wilden we wat in de omgeving zien, maar deze keer weer op onszelf. Tours zijn altijd wel tof en soms gaat het niet anders, maar ook altijd wel prijzig en gebonden aan een programma. We huurden een motorbike en vertrokken richting KEP. Een stadje 25 kn verder aan de kust. Het was een aangename rit, tussen echt authentieke huizen, we hadden weer even een Laos gevoel. Kep staat bekend om zijn krabmarkt met uitstekende krab! Wij dus over de markt, maar die was eigenlijk super klein. Die bestond uit enkele vrouwen die in het water stonden met hun manden vol krab en wat kopers die de beste krabben uitkozen. We wilden ze wel eens proeven en gingen dus een lokaal restaurantje binnen. Mmm en lekker waren ze! Nadien reden we wat verder, want aan de oever stonk het toch wel erg. We stopten ergens langs de kant van de weg aan een kiosk waar je kon rusten. We besloten er wat te kaarten. Al gauw stond er een vrouw en twee kinderen bij ons. Ze probeerde ons vanalles uit te leggen en hadden weer grappige taferelen met het iconenboekje. Alle dieren, die in het boekje stonden, deden ze na, vol enthousiasme. Omdat we daar eigenlijk waren gestopt om wat te kaarten, begonnen we een spelletje freten/UNO. Na enkele spelletjes kijken, speelden de kindjes met ons mee. Was heel plezant en de eerste twee spelletjes wonnen ze, dus de pret kon niet op! Ondertussen was het half 5 geworden en moesten de kinderen terug beginnen werken aan de dam die ze bouwden in de rivier. Wij besloten dan ook maar richting Kampot terug te rijden. Het was ook weer een hele toffe dag, vooral omdat je met lokale mensen in contact komt!

De volgende ochtend namen we de bus naar PHNOM PENH, de hoofdstad van CAMBODJA. Dit betekende dus wss weer, weg van de rust, op naar de drukte! Maar een hoofdstad van een land, mag niet ontbreken aan je reis!

Ziezo!

Veele groetjes,

Jort en Karen!

p

zeg doe niet flauw hé
en wij dan lieve toeristen!

Geniet ervan
xxx

Karen

haha. inderdaad ook in een hoofdstad blijft het vakantie, maar de drukte en vervuiling hier, kan je je moeilijk voorstellen! xxx..