JortenKaren.reismee.nl

Nha Trang

Sin Chaaao

Het is al weer even geleden, dus nu weer een verhaal van Nha Trang!
Nha Trang is een grotere 'strandstad' meer naar het Zuiden in Vietnam! Voor vele een trekpleister owv het uitgestrekte strand, turqoise blauwe water en het nachtleven!

Zondag 6maart, kwamen we aan na de helse nachtbusrit! Smorgens eerst ergens lekker gaan ontbijten en nadien het strand opgezocht! Het was aangenaam weertje, geen regen zoals we zagen in Hoi An. Dus die dag het typische zon-zee-stranddagje gehad. In de namiddag een ananas gekocht van een strandverkopertje en daarna een strandwandeling gemaakt! S'avonds hebben we onszelf verwend met een super goed restaurantje. Een viergangenmenu en een lekker flesje rode wijn! Daarna toch maar gewoon gaan slapen, want toch best moe!
Maandag was het opnieuw stralend weer. We hadden ondertussen ook wat info opgezocht over Nha Trang en die stond bekend om zijn super heldere water, dus perfecte gelegenheid om te gaan snorkelen. We gingen dan ook op zoek naar een goede touroperator om een snorkeltrip te boeken!Voor de rest die dag weer strandwandeling gemaakt in de andere richting en wat gechilld op het strand zelf..
Dinsdag was het dan de dag voor onze snorkeltrip. We zouden smorgens worden opgepikt om dan naar de haven gebracht te worden. Toen we opstonden zagen we dat het net had geregend.. Balen dus, het zag ook nog steeds grijs en het was overtrokken. Typisch, dachten wij! Achja, wel nog steeds veel zin in de snorkeltrip en maar hopen dat het op zee zou opklaren. Wij met een minibuske naar de haven en daar de boot op, samen met nog 18 andere toeristen. Na een uurtje varen (wij ondertussen bijna heel de tocht op het dek gestaan), kwamen we aan aan de eerste snorkelstop. Een mooi eiland, marine protected area, dus een plaats waar ze niet mogen vissen. Wij in onze snorkeloutfit van de boot gesprongen als eerste. Prachtig was dat!! Onvoorstelbaar hoeveel mooi koraal en vissen er te zien waren. Je zag super diep! We hadden mooie dingen verwacht, maar dit was boven onze verwachtingen in! Alleen zo spijtig dat de zon niet scheen, want de kleuren moesten dan nog veel mooier zijn! Na een uurtje in het water, kregen we het best koud en terug de boot op om verder te varen. Op naar de tweede snorkelstop, aan hetzelfde eiland. Ook weer super mooi, Jort iets langer in het water gebleven toen, Karen echt iets te koud. Nadien werden we verwend met een super lekkere lunch van allerlei seafood! Mmm.. Ondertussen ook wat muziek van een man die gitaar speelde op de boot naast ons. Hij kon zelfs 'ik heb de zon zien zakken in de zee'. Hilarisch! Na de lunch naar de derde snorkelstop, bij het grootste eiland. Daar ook weer een tijd in het water gebleven. Daar was vooral veel mooi koraal, minder vis. Wij twee als langste in het water gebleven, de rest was al op de boot. Er stond ondertussen een lekkere taart en veel fruit klaar! De taart was voor woman's day! Wordt nogal gevierd in Vietnam! Daarna nog langs een vissersdorpke gevaren om dan terug te keren naar nha trang beach! Super toffe dag, heel spijtig van het weer want anders had het wel eens de topdag van de reis kunnen worden! Meteen ook al besloten dat we, elke keer het gaat, we een snorkeltrip zouden boeken!
Woensdag weer een 'plandagje' gehad. Wat op internet geweest, Jort nog eens naar de barber enzomeer.. Savonds allerlei eten gekocht op straatstalletjes om dan met onze verzameling eten en pintjes op het strand te gaan zitten. Nha Trang beach by night!
En ziezo dat was dan ook weer onze laatste dag ondertussen van Nha Trang. Dus ook het einde van dit verhaal!

Sin Chaaaaaoo!
Jort en Karen.