JortenKaren.reismee.nl

Hoi An

Xin Chaooooo,

Eens aangekomen in Hoi An begon opnieuw de zoektocht naar een hotel. Dat is soms wel vermoeiend. Lukte niet zo goed, maar uiteindelijk toch ergens beland. Was een te dure kamer voor wat het was, dus volgende ochtend naar een goedkopere kamer in dat hotel verhuisd, die deur ging niet op slot, dus opnieuw volgende dag naar een andere kamer verhuisd, die kamer was gereserveerd voor anderen de volgende dag, dus opnieuw naar een andere kamer (wel zelfde hotel) verhuisd. Heel lastig allemaal dus.

Maar goed, woensdag hebben we fietsen gehuurd en zijn we naar het strand gefietst. Dit is zo'n 4km van het centrum. Na een aangenaam fietsritje ons op het strand neergeploft! Het was wat overtrokken, maar was toch heel plezant. Wat muziek geluisterd, gelezen, maar vooral zeer gelukkig omdat we voor het eerst de zee zagen, we hadden ons daar immers al lang op verheugd! S'avonds nog iets gegeten en op tijd naar het hotel, want we durfden onze kamer niet langer meer onbemand laten.

De volgende dag besloten we in Hoi An centrum zelf te blijven. De oude stad is echt super mooi! Heel mooie authentieke huisjes en gezellige straatjes! Wat rondgeslenterd daar, hier en daar een gezellig barreke gedaan en ons echt op vakantie gevoeld. Hoi An staat ook echt bekend om zijn tailors. Je hebt echt honderden winkeltjes die kleren verkopen en maken. De ideale gelegenheid dus om een kleedje te laten maken voor de trouw van Dorien en Miguel. Enkele shops afgelopen en uiteindelijk in eentje een kleedje besteld. Jort ook geinformeerd achter een jas, maar moest er nogs een nachtje over slapen. 'S avond iets aan de rivier gaan eten, waar er enorm veel gezellig sfeerlicht is! De chinese lantaarns is nog iets waar Hoi An voor bekend staat.

Vrijdag nog eens naar het strand gefietst en strandbedjes gehuurd. Al een geluk dat we die gehuurd hadden, want niet veel later begon het te regenen, Ja jullie horen het goed REGEN! Ik weet dat jullie er meer last van hebben, maar wel spijtig dat het net regent als we aan het strand lagen. Alleszins de temperatuur bleef oke en we hadden een bamboo parasol dus we bleven droog! Na een douchke in het hotel, toch maar naar de winkel waar Jorthad geinformeerd over de jas en de jas besteld. Karen mocht ook het kleedje gaan passen en het paste! Jippie :) Omdat het al een wat dure dag was geweest, een cao-lao (lokale noedelsoep) gaan eten in een straatstalletje aan de rivier in de oude stad.

Zaterdag was het weer een slenterdagje door de oude stad, om dan in de vroege avond de sleepingbus te nemen naar Nha Trang (waar we nu zijn). Woow wat was dat voor een sleepingbus. Dat de aziaten kleiner waren dan ons, wisten we al, maar amai die bedjes waren wel echt klein! Zelfs Karen kon zich er niet in strekken. Beloofde dus een niet al te comfortabele nacht te worden. Was uiteindelijk niet de slechtste nacht van de reis, maar kon absoluut beter!

Nu zijn we in Nha Trang, al pak meer naar het Zuiden, een stad vlak aan de kust. Het enige dat ik jullie hier al over 'verklap' is dat het weer hier SUPER is. Blauwe hemel (hier en daar kleine wolk), zalige zeebries ... dus dat zit hier goed!

Ziezo, ik ga jullie laten.. We gaan een restaurantje opzoeken, het is is hier immers al 20u40!

xx..

Jort en Karen.

Nog een weetje:

- In Vietnam zijn er bijna geen Guesthouses, alles noemt zich een hotel wat dus de verschillen in prijsklasse moeilijk maakt. Ook niemand heeft een vaste prijslijst, dus het is telkens hopen dat ze met een redelijke prijs afkomen! De goedkope kamers zitten hier op een 10 dollar, wat dus het slapen hier duurder maakt dan in Laos. Maar ze hebben dan wel vaak TV, ijskast, eigen badkamer. Het lijkt wel of de echte budget slaapplaatsen hier niet bestaan.

soj en raf

ook van ons 100 foto's
leuk om jullie verhaal mee te volgen dan kunnen we mee babbelen met jullie ma en pa he
geniet van je reis en van elkaar
groetjes uit wortel

Karen en Jort

Heeeeeel hard bedankt!! Ze zullen van pas komen!!!
xx..

moekejort

nog eens rustig de tijd genomen vandaag om jullie verhalen en foto"s te lezen en te bekijken dat ziet er weer fantastisch uit vooral dat mooie weer zijn we jaloers op want hier is het nog altijd maar koud we gaan jullie ook foto ruimte cadeau doen zodat we hier thuis ook een beetje op reis zijn met jullie heel veel groeten van ons uit retie we zien jullie graag en tot de volgende verhalen veel plezier

Jef Verdick

Voila se! Ook van ons moeder nog eens gratis fotoruimte. Geniet nog daar aan de zee...

Jort en Karen

OO dankuwel voor de foto's! Echt zalig dat iedereen die cadeau doet! Vele groetjes daar in Retie en de lente zal er wel bijna zijn en dat is een prachtig seizoen die wij zullen missen! x..

lot en fie

lieve schatten,

alles ok daar? hoorden van tsunami en moesten aan jullie denken...

liefs vanuit ecuador

Eline

Schattieieieies!!!!!

ik moest ook aan jullie denken bij het horen vant nieuws!!!
Voorzichtig zijn :) en heel veel kusjes!!
x

Nicky

contact gehad en het is allemaal ok met Jort en Karen! :)

Liselotte

Jullie waren ook het eerste waar ik aan dacht toen ik het hoorde op het nieuws!! Ben blij dat bij jullie alles OK is!
Knuffel!

Jort en Karen

Was inderdaad even schrikken!!! Maar was niets komende naar de Zuid chinese zee, het ging de andere richting op! Al een geluk, want ons bungalowke stond 4 meter van de zee! x..