JortenKaren.reismee.nl

CHiang Rai

Vrijdag zijn we aangekomen in Chiang Rai! Die avond niet veel meer gedaan, buiten iets gaan eten! We werden al direct geconfronteerd met de stiekeme 'seksdates' die er in Chiang Rai zijn! We hadden er al iets over gelezen in the lonely planet, maar merkten het pas echt, toen er inons restaurant steeds meer schaars geklede thaise vrouwtjes en westerse mannen binnenkwamen!

Onze tweede dag in Chiang Rai bestond uit het wat doelloos rondlopen in de stad. We hadden op het eerste zicht alletwee het gevoel dat er niet echt iets te beleven viel! Totdat we een thais koppel, 2 leraren, tegen het lijf liepen. Ze stelden voor om een uurtje ons rond te leiden langs verschillende tempels en monumenten. Toen we zagen dat ze ons met de auto wilden vervoern, werden we (karen vooral) wat argwanig. Maar met wat goed geloof in de medemens ingestapt en het bleek een zeer oprecht koppel! Dat maakt onze dag al veel beter! Een super gezellig barreke binnengestapt, na deze rondleiding ( omdat het kaatje WEER dringend naar toilet moest :) ) om daarna verder te gaan naar de zaterdag-nightmarket! Waaaaaaw wat was dat! Zoveel sfeer\, super veel kraampjes, ... We werden aangetrokken door een comcert dat we hoorden en namen een kijkje. Honderden thaise jongens en meisjes gilden de stem uit hun lijf telkens hun popidool iets zei na een liedje. Ongelooflijk om te zien. Wel raar dat ze niet dansen, Iedereen zit op een stoel en bewegen enkel met hun armen mee op de muziek! Na het concert, stond er een fashionshow op het programma. Ook hier nog van genoten!

Nadien begon de honger op te komen. Dus wij op zoek naar wat eten. We hadden weer de keuze uit honderden eetstalletjes waar het overal goed rook. Wij van alles wat gepakt en verheugd (omdat we zoveel hadden voor zo weinig geld) bij wat thaise mensen aan een tafeltje gaan zitten. Zonder we het wisten, was dit het begin van een super leuke avond! De drie thaise waren suuuper vriendelijk en boden ons voortdurend drinken (Leo bier en whiskey) aan. Het grappige was wel dat we ELKE keer voor we dronken klonken!

Naast ons tafeltje was een heuse dansparty aan de gang! In het begin wat kijken naar hoe ze dansten, maar naar het einde toe, stonden we even vrolijk mee op de dansvloer. De authentieke traditionele thaise dansen lagen ons wel :) Alle mensen kwamen naar ons en deden teken hoe goed we het wel niet deden! Wij konden niet anders dan heel de tijd, met een oprechte lach van geluk op ons gezicht, te genieten van het spektakel!

De volgende dag, zondag, vertrokken uit Chiang Rai. Even getwijfeld of we niet nog een dag langer zouden blijven, maar uiteindelijk kan je beter vertrekken na een goed moment!

We hebben nog leuke filmpjes van op de nightmarket en zullen deze er nog proberen op te zetten. Geen idee of dit lukt :)

Sawadiiikaaaaa!

Jef Verdick

Haha... iets in dezen trend?

Leuk berichtje guys! Meer van dat...