JortenKaren.reismee.nl

Heading North

Haaaaallo iedereen!

Nog een verdere update van onze reis hier! Zondag waren we nog in Bangkok en hebben we een bezoekje gebracht aan chinatown! we zijn daar onze eerste tempel binnengegaan en meteen een grote gouden buddha aangetroffen. zovele mensen die offers brengen aan de buddha! iedereen geeft geld of koopt wierook, slingers, ... om te offeren. Na chinatown, wilde we iets gaan drinken id skybar op de 64e verdieping om van de zonsondergang te genieten. Maar we werden niet toegelaten :) Er waren strenge kledingvoorschriften zoals lange broek, geen slippers, geen rugzak .. Dan maar terug de lift naar beneden en bij ons in het hotel aan het zwembad iets gedronken!

Maandag (gisteren) zijn we vertrokken uit Bangkok, naar Ayutthaya. We namen de trein voor slechts 15 baht per persoon! Dat is zon 40 cent! De rit duurde ongeveer2 uur en het was een trein zonder ramen en de mensen hingen ook uit de deuren. Was leuk om te zien! Ook de vele uitzichten uit de trein maakte het reizen aangenaam! Maar het is alleszins precies toch iets internationaal dat de armste krottenwoningen te vinden zijn langs het spoor.

Toen we aankwamen in ayutthaya moesten we een ferrybootje nemen naar de binnenstad. Dat is eigenlijk een soort eilandje tussen verschillende rivieren. We logeren nu in PU guesthouse! Zeker een aanrader!

Vandaag zijn we met de fiets (we hebben er eentje gehuurd) de tempels en vele ruines gaan bezoeken. Dat was ook echt de moeite! Maar daar staat Ayutthaya dan ook voor bekend. In de namiddag kwamen we heel toevallig Jerome en Danny tegen, twee canadezen die naast ons in het vliegtuig zaten, met als gevolg dat we een namiddagje in een barretje hebben gezeten! Heel gezellig, maar dat zijn alle barretjes hier! Vaak ook live muziek!

Morgen houden we een rustdag. We slapen wat uit (als dat lukt) , doen onze was en wandelen wat over de marktjes! Gewoon een dagje niets doen, zal ook wel deugd doen!

Donderdag nemen we de nachttrein naar Chiang Mai. We hebben er nog eens extra achter geinformeerd en ze zijn echt wel veilig hier, dus de mamas en papas moeten zich niet ongerust maken :)

Zo nu ga ik een poging doen om de fotos op de blog te zetten!

Om af te sluiten weer enkele weetjes:

- In thailand is het 6u later dan in Belgie

- Het bier heet hier Chang en is 6.4 procent, je hebt er nog andere maar deze is best te smaken :)

- Overzetboot in Ayutthaya kost 4 baht = 4 oude belgische frank

- we zijn nog niet bruin

- mr.noi is een goede zanger (filmpje volgt later)

Tot hoors!

x..

Jort en Karen.

Dorien

zo leuk om iets van jullie te horen!!!! Doet me helemaal terug gaan in de tijd dat ik vrijwilligerswerk deed in Nepal en reisde in India... Alles in geuren en kleuren, budha, marktjes afschuimen en genieten van de barretjes met live muziek!!

Geniet er van!!!!

Joke

Amai ja! Dat zijn wel andere prijzen dan hier! De trein van de luchthaven tot Brussel Noord: 8euro!!! Er is weer eens een extra toelage bijgekomen blijkbaar...

Voor de rest niet veel nieuws uit België. We hebben nog steeds geen regering, zondag was het heel mooi weer maar ondertussen weer grijs, bewolkt en regen, de mensen op straat zijn nog steeds even vriendelijk (waarschijnlijk een heel verschil ginder!) en de kinderen op school ondertussen zeer enthousiast voor de sneeuwklassen! Volgende week woensdag vertrekken we..spannend!
Karen en Jort, geniet nog verder van de prachtige reis. Ik volg jullie zeer geïnteresseerd vanachter mijn computer waar het zonnetje van ginder mijn hartje hier blij maakt...
Groetjes!
Joke

tante Bieke

Jullie even op de hoogte houden hé van wat er hier allemaal gebeurd ;-) je moet maar eens gaan kijken op de nieuwssites van België ivm een programma van de VRT "Basta "!!! Veel plezier nog en tot mails hé

Geen belspelletjes meer op VTM en 2BE
VRT VRT media - De VMMa, het moederbedrijf van VTM en 2BE, heeft beslist om de uitzending van de belspelletjes onmiddellijk stop te zetten.
•lees ook
•"Goede zaak dat ze nu verdwijnen"
•"Familiezender neemt zijn verantwoordelijkheid"
•"We zullen nu vergunningen kunnen intrekken"
•Devlies: "Laatste kans voor belspelletjes"
•"Het gaat effectief om zakken vullen"

VRT "Goede zaak dat ze nu verdwijnen"
media - Jonas Geirnaert, een van de makers van "Basta", vindt het een goede zaak dat de uitzending van de belspelletjes stopgezet wordt.

"Familiezender neemt zijn verantwoordelijkheid"
media - Minister van Media Ingrid Lieten is blij dat de VMMa belspelletjes bant. Lieten sprak eerder al van "bedrog en volksverlakkerij".
Belspelpresentator halfjaar lang infiltrant

Nonkel Titte & Co

Helaba,
Gelukzakken, terwijl het hier een en al grijs en grauw is toeven jullie in goe weer land....:-)Tot nu toe lijkt het er goed mee te vallen. Veel plezier ginder en zijt voorzichtig!!

grtz....

N.Titte

Tom

Amai al zwaar jaloers en jullie zijn nog maar juist weg.
Veel plezier nog!!!!

Mama Jort

zo te zien zit alles ginder wel snor, we genieten elke keer van de verslagen en van de mooie foto's. Jort, vandaag is er een diploma aangekomen van bloso je bent sportfunctionaris proficiat! in retie alles zijn gewone gangetje, we vonden het wel grappig na een namiddag in het barretje gezeten te hebben moesten jullie de dag nadien een rustdag inlassen, hier is het andere koek, altijd maar "vooruit". ook nog de groetjes van bobo en moeke lint heel veel groeten van ons vokke en da moekeske we kijken al terug uit naar de volgende foto's en verslagen